Strand, Burger King en NBA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Lars en Niels - WaarBenJij.nu Strand, Burger King en NBA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Lars en Niels - WaarBenJij.nu

Strand, Burger King en NBA

Door: Lars & Niels

Blijf op de hoogte en volg Lars en Niels

18 December 2014 | Verenigde Staten, Miami

Het begon allemaal op een vredige natte herfstnacht. Vol goede moed en met nog een vers emotioneel afscheid achter de rug stapten we maandag op de Iberia-express richting Madrid. Al snel bleek onze keuze voor de goedkoopste optie consequenties met zich mee te brengen. Met pijnlijke knieen en weinig slaap verlieten we het vliegtuig, wetende dat het volgende Iberia toestel al op ons stond te wachten. Het kwam dan ook als aangename verrassing dat we tijdens deze 9 uur durende vlucht ons konden settelen in ruime vliegtuigstoelen met eigen schermen waarbij degelijke maaltijden werden geserveerd. Een topmaatschappij dat Iberia! In de VS aangekomen werden we geconfronteerd met de hoge veiligheidsmaatregelen, of zijn ze daar gewoon zo sociaal dat ze alles van je willen weten.. Vanuit NY JFK vlogen we door naar Miami, waar we natuurlijk al veel kennis over hadden opgedaan in de serie Dexter en het spel GTA Vice City. Met de zwoele lucht in ons gezicht, die je normaal alleen kent van de vakantie aan de Middellandse zee, namen we de laatste bus richting Miami South Beach. We kwamen terecht bij Tropics hotel. Er was iets missgegaan met de kamers, waardoor we verplicht in een 2 persoonskamer moesten slapen in plaats van in een dorm (met andere mensen). Wat hadden we toch weer een geluk. Wij dachten echter alleen maar aan een bed en een kussen op dat moment.
The next morning stonden we op en zagen we Miami bij licht. Een ochtendwandeling door de kaarsrechte Avenues richting de haven en weer terug naar the beach deed onze ogen de kost. Onderweg werden we verleid door talloze fastfoodketens om onszelf een ontbijt aan te wenden. De Subway vonden wij een zeer acceptabele keuze. Maargoed, het was 25 graden met een felle zon, veel te warm om rond te lopen. Op 100 meter van ons hotel lag het strand, de opening naar de Atlantische Oceaan. Het water deed echter anders vermoeden. Wat een prachtig strand zeg. Brede witte stranden, geen papiertje op de grond, een reeks hotels van 30 hoog achter ons en voor ons helder blauw water en in de verte alleen wat vissersboten en grote vrachtschepen. In heel Miami was het super rustig, vooral de toeristen waren in de absolute minderheid, dat zal in de zomer wel anders zijn gezien de hotels en restaurants. 's avonds sloten we de dag af door een kijkje te bij de bekende straat Ocean Drive, maar eerst werd er een stop gemaakt bij de Burger King om het Amerikaanse gevoel nog wat te versterken. Ocean Drive bleek echter niet zo spectaculair te zijn, maar het uitzicht over de verlichte skyline maakte veel goed.
Na een goede nacht begon onze laatste volle dag in Miami weer aan het strand. Rond de middag, toen we bepaalde plekken wegens een gebrek aan insmeren wat begonnen te voelen besloten we terug naar het hotel te gaan. Wat desalniettemin het plan was, omdat we iets van downtown wilden zien. In het hotel kreeg Niels het heugelijke nieuws te horen dat hij geslaagd is voor zijn thesis. Een gevoel van blijdschap, maar vooral opluchting gaf de overtoom. Met de bus vertrokken we naar downtown, waar we rondliepen over de boulevard (bayside). Hier drong een donker gekleurde man aan de schoenen van Lars te poetsen, maar helaas hadden we net ons laatste geld uit had gegeven aan kaartjes voor de Miami Heat. Ja, u hoort het goed, the Heats, spelend in het immense American Airlines stadion. Na een rondje gelopen te hebben in downtown tussen de flats van 40-50 hoog ging om half 7 het stadion open. We gingen met roltrappen naar de 4e ring toe, waar het zicht op het speelveld heel behoorlijk was. Ondanks dat het stadion niet helemaal vol was, werd er genoeg lawaai gemaakt, aangespoord door de stadionspeaker en grote tv-schermen. Het was een grote Amerikaanse show, inclusief de huldiging van een gediende in Afghanistan, het volkslied en cheerleaders. De NBA-wedstrijd zelf was zeker mooi om te zien, maar de Heats konden de aanvallen van de Utah Jazz niet afslaan. Ondanks dat sterspeler Wade met een one-man show het nog enigszins spannend kon maken. Super om dit meegemaakt te hebben. Eenmaal terug in South Beach in ons hotel was het al 12 uur geweest. Tijd om te slapen, want de volgende ochtend vertrokken we al weer naar Miami airport om het vliegtuig te pakken naar Guatemala-city. Conclusie van Miami: alles in groot formaat, super gaaf, uiteraard heel erg westers maar wel stukken anders dan Europa. De echte cultuursverandering zal pas in Midden-Amerika geschieden, waar men waarschijnlijk een stuk minder liberaal en kapitalistisch is ingesteld. Maar dat jongens en meisjes... dat is weer een ander verhaal.

Ondertussen vanuit een zonnig Antigua Guatemala groeten wij u, het is ons een waar genoegen.

Adiós Lars & Niels

• 20 December 2014 - 15:59

Mat En Anja:

Niels wat goed dat je bent geslaagd!! PROFICIAT!!
    Nu extra genieten van de vakantie.
    Op naar Guatamala en de Spaanse les.

gr Mat en Anja

• 21 December 2014 - 13:18

Maria Vanrooij:

Hallo Lars en Niels,
    Wat een belevenis "Miami".
    Nu je geslaagd ben Niels kan de vakantie
    pas goed beginnen. Proficiat!
    Groet Oma

• 21 December 2014 - 17:30

Hans Van Rooij:

Hallo Lars en Niels,
    Leuk om jullie eerste verhaal te lezen, Niels, fijn dat je geslaagd bent; GEFELICITEERD!
    Er zullen nog vele reisverhalen volgen, de ene nog leuker dan het andere.
    Blijf ons op de hoogte houden en hou het op zijn Nederlands en ga niet over op Spaans! :-)
    Ik vrees trouwens dat ALS jullie Spaanse verslagen zouden sturen, de "google" vertaler hier ook geen chocola van kan maken! :-) (Een beedigd vertaler zal dit ook niet kunnen vertalen!)
    Veel succes op school komende weken, gaan jullie ook propjes schieten naar de juf of een punaise op haar stoel leggen??
    Groeten Hans

• 23 December 2014 - 09:26

Opa En Oma Van Beek:

Hallo Lars,

Wat leuk om te lezen dat je het leuk hebt.

groeten Opa en Oma

• 24 December 2014 - 17:49

Maria Van Rooij:

Hallo Lars en Niels,
    Ik wens jullie een prettig kerstfeest.
    Ben heel benieuwd hoe jullie in een warm, vreemd land dit feest beleven.
    Laat weer eens wat van jullie horen.
    Doe goed je best op de Spaanse les!
    Maak iets moois van je reis en geniet ervan.
    Groetjes,
    Oma

• 24 December 2014 - 18:58

Ingrid:

Feliz Navidad y un hermoso 2015
    Veel plezier vanavond bij Conchita en haar ouders in San Pedro La Laguna.
    Groetjes Albert&Ingrid xxx Poot van Dribbel xxx

• 24 December 2014 - 23:45

Ab En Ariella:

Zooooo zn lang verhaal hadden we niet verwacht, erg leuk om te lezen.

Niels gefeliciteerd! kijken uit naar jullie volgende verhaal.

Groetjes uit koud Harderwijk

• 24 December 2014 - 23:45

Ab En Ariella:

Zooooo zn lang verhaal hadden we niet verwacht, erg leuk om te lezen.

Niels gefeliciteerd! kijken uit naar jullie volgende verhaal.

Groetjes uit koud Harderwijk